Når Mercedes Ejere Bliver Luksus Campister

Når de fleste mennesker forestiller sig en Mercedes, så er det en elegant og lækker bil de ser for deres indre blik. Den fylder ikke særligt meget på vejen, men har overraskende meget plads indvendigt. Den emmer af luksus: personen i bilen har sikkert et jakkesæt på, og er på vej til eller fra et vigtigt forretningsmøde. Bilen er et symbol på succes, og et værktøj til at opnå det samme. Man kan ikke undlade at føle sig på toppen når man kører i den. Det er det billede vi har af bilmærket Mercedes, og af de personer, som kører i sådan en bil.

Prøv at fastholde dette billede af den typiske Mercedes og den typiske ejer. Besvar nu følgende spørgsmål: hvordan ville det se ud, hvis Mercedes ejeren tog på camping? Hvilken form for luksus og komfort tror du vedkommende ville være på jagt efter, og hvordan ville det udforme sig? Hvis det var Mercedes der designede deres campingvogn eller autocamper, hvordan ville det så se ud?

Med sådan et tanke-eksperiment bliver det hurtigt lidt sværere at forestille sig ting. En travl forretningsmand er umiddelbart svær at sende på camping i sin fantasi. Og et bilmærke der er kendt for luksus og smidighed er svært omforme til et redskab til eventyr. Mange ville nok bare trække på skuldrene og sige, at det ikke kan lade sig gøre. Men sådan har ingeniørerne og designerne hos Mercedes ikke gjort: de påtog sig udfordringen og har løst den til perfektion.

Resultatet af deres hårde arbejde og utroligt kreativitet er den imponerende mercedes marco polo. Det er en bil skabt til Outdoor-livet: den ligner på ingen måde en autocamper, men den har alligevel al funktionaliteten. Mercedes har formået at sætte alt fra håndvask, køleskab og fire komfortable sovepladser ind i en bil, der bare ligner en luksuriøs og stilet varevogn. Hvilket i sig selv kan være svært at forestille sig!

Når først man ser Marco Polo fra Mercedes, så bliver det pludseligt let at forestille sig den eventyrlystne forretningsmand. Alle har brug for et afbræk fra den stressede hverdag, og særligt travle forretningsmænd kan føle et behov for at komme væk fra alt og alle. Men de kan heller ikke rigtigt se sig selv droppe komfort og luksus for et koldt telt ude i en skov. Derfor er det intet mindre end genialt, at Mercedes har formået at gøre elegance til noget, man kan tage med sig hvor som helst. At overnatte i en Mercedes Marco Polo er lidt som at bo i en miniature-udgave af et ganske udmærket business class hotel. Så når den travle forretningsmand har brug for en pause, så sætter han sig bare ud i sin Mercedes, og kører hen hvor end han vil: der skal ikke laves reservationer eller research på forhånd. Hvor end han ender, så vil han have luksus og komfort med sig.