Danske Online Butikker Opgiver at Følge Med Udviklingen

Hvis man lige sætter sig ned, og overvejer hvor meget der er sket indenfor teknologi de seneste år, så kan man godt blive helt svimmel. Internettet blev først nogenlunde tilgængeligt i år 1990: ind til da, var der ikke rigtigt nogen der vidste hvad det var. Overvej lige hvor meget der er sket, på kun 30 år! Ikke alene har alle adgang til internettet i dag: vi er forbundet til det 24 timer i døgnet. Vi en super avanceret computer vi har liggende i lommen. Selv den vildeste science fiction forfatter fra dengang kunne ikke have drømt om den virkelighed vi har i dag.

For virksomheder har teknologien selvfølgeligt bragt en masse fordele med sig. Det er eksempelvis utroligt smart for en butik at flytte sig online. En online butik har nemlig ikke nogen husleje, og man er ikke nødt til at have en lang række ansatte til at stå ved kassen. Kunder kan komme fra hele landet, eller endda hele verden, og man er altså ikke begrænset til de mennesker der tilfældigvis går forbi ens butik. Teknologien var altså en fantastisk ting, der på mange måder gjorde livet lettere, sænkede udgifterne og øgede indtægterne.

Med hvert teknologisk gennembrud kommer der nye muligheder for virksomhederne. Det er selvfølgeligt en god ting. Problemet er dog, at hvert gennembrud også byder på ny kompleksitet. En webshop koster mindre at have kørende, end en fysisk butik: men den kræver teknisk snilde at sætte op og holde kørende. Enhver kan træde ind i et fysisk lokale, opsætte nogle varer, og prøve at sælge dem. Men hvor mange kan sætte sig foran en computer, og gøre det samme på en hjemmeside?

Mange af de virksomheder der ikke kunne overskue at sætte sig ind i teknologien dengang, er væk i dag. Dem der satte sig ned og brød hjernen med den nye teknologi var dem, der endte med at overhale konkurrenterne og blive succesfulde i den moderne verden.

Men nu er vi på vej ind i en helt ny fase: teknologien vokser så hurtigt, og er blevet så kompliceret, at det ikke giver mening for en virksomhed at holde sig opdateret. Hvis du driver en online butik der sælger tøj, så er det frustrerende og dumt, at bruge halvdelen af din tid på at kigge på teknologiske trends. Det er ikke der du er mest værdifuld: du burde fokusere på det, du gør bedst. Det er heller ikke sikkert at halvdelen af din tid er nok: du risikerer at dine konkurrenter er hurtigere ude og overhaler dig.

Danske online butikker har derfor opgivet at følge med udviklingen selv. I stedet samarbejder de med en professionel agillic partner, der specialiserer sig i digital marketing. På den måde kan virksomheden fokusere på sin forretning, mens deres partner har et hundrede procent fokus på den teknologiske innovation.